Subiektywna strona www

Strony internetowe

Strony internetowe

Ogromna konkurencja sprawia, że wiele firm wydaje dzisiaj niewyobrażalnie duże pieniądze na reklamę. Ta ostatnia nie zawsze okazuje się jednak efektywna. Elementem, dzięki któremu możemy z kolei przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta stała się w ostatnim czasie dobra strona internetowa. Każdy przedsiębiorca powinien zdawać sobie sprawę z tego, że współczesny konsument poszukuje produktów oraz usług najczęściej w sieci internetowej. Możliwość „wertowania” ofert w wygodnym, domowym zaciszu to opcja, z której decydujemy się korzystać coraz częściej. Co więcej, popularnością cieszą się obecnie także sklepy online, dzięki którym wybrany produkt, przedmiot czy prezent możemy zamówić prosto do domu. Jeśli nie istniejemy zatem w sieci, dla niektórych nie istniejemy w ogóle. To właśnie dlatego warto zadbać o zbudowanie rzetelnej i profesjonalnej strony www, która – co bardzo ważne – będzie pełniła zarówno funkcję informacyjną, jak i reprezentacyjną. Nie bez powodu mówi się bowiem coraz częściej o tym, iż witryna firmy stanowi jej wizytówkę. Innymi słowy, strona internetowa może wpływać na to, jak postrzegają nas potencjalni klienci.

Czym powinna charakteryzować się profesjonalna strona www? Jak znaleźć firmę, która zaprojektuje nam oryginalną i jednocześnie funkcjonalną stronę? Co zrobić, by nasza witryna zapadła w pamięć zaglądającym na nią internautom?

Wykonanie strony internetowej

Warto mieć świadomość tego, że nie każda strona internetowa jest przygotowana profesjonalnie. Jeśli decydujemy się zatem na stworzenie witryny firmowej, powinniśmy wybrać sprawdzoną i rzetelną agencję interaktywną zajmującą się tworzeniem takich stron. Wbrew pozorom wcale nie jest łatwo podjąć decyzję. Jeśli chodzi o strony internetowe Poznań czy Warszawa to miejsca, w których znajdują się największe i najbardziej profesjonalne agencje reklamowe, marketingowe oraz interaktywne. Zazwyczaj wszystkie takie działalności mają w swojej ofercie tworzenie i pozycjonowanie stron www. Przed podjęciem decyzji warto spotkać się z kilkoma wybranymi firmami. Podjęcie decyzji może ułatwić przejrzenie portfolio oraz rozmowa z programistą i grafikiem.

Zalety dobrej witryny firmowej

Dobra strona internetowa obroni się sama. Będzie nie tylko informowała klientów o pełnej ofercie firmy, ale również o wszystkich aktualnościach związanych z jej prosperowaniem. Obok funkcji stricte informacyjnych nie należy zapominać o równie ważnym elemencie, jakim jest promocja działalności za pomocą witryny. Dzięki stronie www możemy dotrzeć do ogromnego grona potencjalnych klientów. Nie tylko w naszym mieście czy kraju. Profesjonalnie przygotowana strona jest naszą wizytówką. Wpływa na podniesienie naszej wiarygodności i wzbudza zaufanie klientów. Wielu specjalistów do spraw promocji uważa, że witryna internetowa jest obecnie najbardziej efektywnym i sprawdzonym źródłem reklamy. Warto zatem mieć świadomość, że strona firmowa pełni kilka elementarnych funkcji:

  • informacyjną – treść zawarta na stronie informuje obecnych i potencjalnych klientów. W zakładce „aktualności” możemy na bieżąco informować odbiorców o tym, co dzieje się w naszej spółce (szkolenia, zjazdy, osiągnięcia etc.). Równie istotna jest oczywiście informacja na temat oferty. Dzięki stronie internetowej wszystkie propozycje możemy zmagazynować w jednym miejscu, dzięki czemu oferta staje się przejrzysta i klarowna;
  • reklamową – strona internetowa jest naszą wizytówką. Prezentuje wyznawane przez nas wartości oraz wszystkie nasze atuty. Najważniejszą zaletą witryny internetowej w kontekście promocji jest oczywiście to, że dociera ona do bardzo szerokiej grupy odbiorczej;
  • pozytywnego wizerunku – kluczem do pozyskiwania klientów jest oczywiście świadczenie rzetelnych i profesjonalnych usług. Zanim potencjalny klient zdecyduje się jednak na współpracę z naszą firmą, musi obdarzyć nas zaufaniem. Posiadanie profesjonalnej strony www może to znacznie ułatwić. Dzięki witrynie możemy przekazywać internautom pozytywne informacje na temat naszej działalności. Takie aktualności mogą z kolei podnieść naszą wiarygodność oraz zaświadczyć o ogromnym doświadczeniu i wiedzy.

Elementy strony internetowej

Każda witryna musi posiadać niezbędne elementy, dzięki którym w efekcie zaprezentuje się godnie każdemu klientowi. Zazwyczaj standardowa strona firmowa posiada:

  • oryginalny szablon związany bezpośrednio z firmą (nawiązujący na przykład do kolorów firmy bądź do jej logo),
  • zakładkę „aktualności”, dzięki której odbiorca może na bieżąco śledzić poczynania działalności,
  • zakładkę „oferta”, dzięki której klient może zapoznać się z pełną ofertą firmy,
  • zakładkę „historia” lub „o nas”, dzięki którym internauta może poznać działalność od podszewki,
  • galerie zdjęć,
  • formularz zgłoszeniowy (dzięki któremu można wygodnie oraz szybko złożyć odpowiednie zapytanie),
  • portfolio (zawierające zrealizowane projekty dla innych firm),
  • mapkę oraz informacje dojazdowe,
  • moduły odsyłające do innych stron internetowych (na przykład do fanpage’a na portalu Facebook, Twitter, Pinterest czy Google+),
  • księgę gości (dzięki której obecni bądź byli klienci mogą dodać wpis na temat firmy),
  • cennik,
  • informacje kontaktowe.

Wypisane elementy to oczywiście wyłącznie przykłady tego, co może znaleźć się na stronie internetowej. Obecnie możliwości w zakresie tworzenia nowoczesnych stron są naprawdę ogromne. Niektóre witryny składają się z wielu podstron oraz treści. Warto pamiętać, by swoją stronę dopasować do potrzeb klienta.

Profesjonalnie przygotowana strona internetowa może przekonać do nas klientów i pozytywnie wpłynąć na wizerunek firmy. Wysoka konkurencja sprawia, że o reklamę trzeba dzisiaj właściwie zadbać. Nawet wtedy, gdy jakość świadczonych usług czy oferowanych produktów jest bardzo wysoka. Posiadanie własnej strony ma wiele zalet. Nowoczesna witryna będzie bowiem nie tylko źródłem efektywnej promocji, ale również zaufanym źródłem informacji. Warto oczywiście pamiętać, że samo stworzenie witryny nie wystarczy. Należy ją również dobrze wypozycjonować, by liczba odwiedzających zwiększała się z dnia na dzień.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *